مقایسه SEO و SERP


SEO مخفف عبارت Search Engine Optimisation است، در حالی که SERP مخفف عبارت Search Engine Results Page است. آنها دو چیز متفاوت هستند، اما بسیار به هم مرتبط هستند. در اینجا تفاوت آنها با یکدیگر است.

SERP چیست؟
SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) صفحه‌ای است که یک موتور جستجو مانند گوگل، بینگ یا یاهو به کاربر نشان می‌دهد هنگام تایپ درخواست جستجو. هدف موتورهای جستجو پر کردن SERP با نتایج مرتبط است که به کاربر کمک می کند آنچه را که به دنبالش است پیدا کند. به عنوان مثال، اگر کاربری برای ‘کفش آبی’ جستجو کند، موتور جستجو لیستی از نتایج را از سراسر وب نشان می دهد که در مورد کفش های آبی به روشی مفید صحبت می کنند.

SERP چه نقشی برای موتورهای جستجو دارد؟
حالا این را در نظر بگیرید
– هدف یک موتور جستجو این است که جستجوگر را به بهترین نحو ممکن به راه حل مشکل (یا پاسخ به سؤال خود) که کاربر بیان کرده است برساند.
– SERP وسیله ای برای موتورهای جستجو برای انجام این کار است
– موتورهای جستجو در آن SERP نتیجه ای را که به عنوان بهترین / مناسب ترین راه حل توصیه می کنند برجسته می کنند

سئو چیست؟
سپس می توانیم سئو را به صورت زیر تعریف کنیم:

سئو هنر و علم متقاعد کردن موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو است تا محتوای شما را به عنوان بهترین راه حل برای مشکل خود به کاربران خود توصیه کنند. (منبع اصلی و توضیح طولانی در اینجا)

بنابراین، آیا سئو بخشی از SERP است؟
پاسخ کوتاه منفی است، اما آنها ارتباط نزدیکی با هم دارند.

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) کاری است که صاحب وب سایت انجام می دهد تا یک صفحه وب را به بالای SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) برای جستجوهای جستجوی کاربر مرتبط برساند.

بنابراین، صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) یک مفهوم مهم در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است، اما سئو بخشی از (یا زیر مجموعه) SERP نیست.


Leave a Reply

Your email address will not be published.