سئو یا بهینه سازی موتور جستجو چیست؟


به احتمال زیاد در مورد بهینه سازی موتور جستجو یا SEO شنیده اید. شاید شنیده باشید که بازاریابان آنلاین در مورد آن صحبت می کنند – بسیار. حتی ممکن است در مورد آن خوانده باشید. اما سئو به چه معناست؟

SEO/بهینه سازی موتور جستجو چیست؟
SEO مخفف ‘بهینه سازی موتور جستجو’ است، که تلاش های بهینه سازی انباشته ای است که شما برای به دست آوردن وب سایت خود و صفحات آن برای نشان دادن بالاتر در منطقه ارگانیک ‘بدون پرداخت’ صفحات نتایج موتور جستجو گوگل، بینگ و سایر جستجوها از خود چشم پوشی می کنید. موتورها

بهینه سازی موتورهای جستجو شامل هر کاری است که انجام می دهید – کارهای یکباره و مداوم یا سئو داخلی و خارج از صفحه – برای بهبود دید وب سایت خود به صورت آنلاین.

قابل مشاهده بودن در این معنا به معنای کمک به کاربران برای یافتن محتوای شما هنگام جستجوی موتورهای جستجو برای محصول یا خدمات مرتبط است.

مطمئناً، این معنای سئو ساده است. این بخش فنی و سایر بخش‌های متحرک میدان را در نظر نمی‌گیرد. با این حال، مطمئناً ماهیت بهینه سازی موتورهای جستجو را در بر می گیرد.

حالا بیایید کمی عمیق‌تر بگردیم و در مورد نحوه عملکرد سئو و نحوه استفاده از آن برای کسب و کار بیشتر بیاموزیم.

برخی از حقایق جالب در مورد سئو که باید بدانید
خواه شما یک کسب و کار کوچک، متوسط ​​یا بزرگ یا حتی یک فرد انفرادی برای به دست آوردن کسب و کار از موتورهای جستجو هستید، باید بهینه سازی موتورهای جستجو را انجام دهید.

نکته اینجاست که 89 درصد از مشتریان B2B هنگام تحقیق درباره محصولات به موتورهای جستجو مراجعه می کنند.

از هر 5 مصرف‌کننده، 4 نفر برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کسب‌وکارهای نزدیک خود به جستجو مراجعه می‌کنند. و 51 درصد از ترافیک یک وب سایت از موتورهای جستجو می آید.

در مورد ترافیک، وب‌سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل رتبه‌بندی می‌شوند، طبق مطالعه Infront Webworks، ۹۵ درصد از ترافیک وب را دریافت می‌کنند.

همانطور که می بینید، امروزه فقط داشتن یک وب سایت کافی نیست. مشتریان شما باید بتوانند محتوای شما را هنگام جستجوی پاسخ در گوگل پیدا کنند.

و برای به دست آوردن هر چه بیشتر ترافیک جستجو، وب سایت شما باید در صفحه اول نتایج گوگل ظاهر شود.

هدف شما باید رتبه بندی برای سه موقعیت اول باشد. به این دلیل که میانگین سهم ترافیک جایگاه اول 32.5 درصد از کل ترافیک صفحه اول گوگل است.

چگونه می توانید وب سایت خود را در رتبه اول در صفحات نتایج موتور جستجو قرار دهید؟

هدف ما در این مقاله کمک به شماست:

به این سوال پاسخ دهید: سئو چیست؟
دانش پایه خود را در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بسازید.
نحوه کار موتورهای جستجو را درک کنید.
نکات کاربردی SEO را در مورد چگونگی درک اهداف جستجوی مشتریان بیاموزید.
وب سایت و محتوای خود را برای موتورهای جستجو و انسان ایجاد و بهینه کنید.
یاد بگیرید که چگونه وب سایت خود را به درستی تبلیغ کنید
آینده جستجو را درک کنید.
بنابراین، اگر آماده‌اید، بیایید وارد آن شویم.

اهداف اصلی بهینه سازی موتور جستجو عبارتند از:
اول، برای اینکه موتورهای جستجو وب سایت شما را کشف، خزیدن، فهرست بندی و رتبه بندی کنند.
دوم، اینکه وب سایت خود را به همراه محتوای خود در صورت نیاز در معرض دید کاربران قرار دهید.
هدف اول عمدتاً مربوط به ارضای جنبه فنی SEO است که بر بهبود همه سیگنال های رتبه بندی مورد استفاده توسط موتورهای جستجو برای سازماندهی صفحات وب تمرکز دارد.

هدف دوم از سوی دیگر، انسان محوری است. هدف آن قرار دادن وب سایت شما در موقعیت های برجسته در طول سفر کاربر با ارائه محتوای مرتبط، به موقع و مفید است که به ترتیب به سؤالات و مشکلات کاربران پاسخ می دهد یا آنها را حل می کند.

با توجه به موارد فوق، می توانید ببینید که برای موفقیت در سئو، باید یک استراتژی دو جانبه ایجاد کنید که شامل درک و ارضای نیازهای موتورهای جستجو از یک سو و ارائه تجربه عالی برای کاربران از سوی دیگر باشد.

با ایجاد اصول اولیه، گام بعدی این است که بدانید موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و چرا مردم جستجو می کنند.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
در طول سال ها، با پیشرفت فناوری، توانایی موتورهای جستجو برای فهرست بندی و بازیابی اطلاعات در وب نیز افزایش می یابد.

اگرچه امروزه گوگل که موتور جستجوی اصلی روی کره زمین است، به یک ماشین پیچیده تبدیل شده است.

اگر بتوانید لایه به لایه همه اجزا، سیستم ها و فرآیندهایی را که باعث می شود موتور جستجوی غول پیکر تیک تیکه کند، لایه به لایه جدا کنید، عملکردهای اصلی زیر برای شما باقی می ماند:

یک خزنده وب یا عنکبوت به نام ربات ها که یک صفحه وب جدید یا به روز شده را کشف می کند.
این صفحه وب کشف شده را می خزد. خزیدن در اینجا به معنای جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات در مورد صفحه جدید است.
اطلاعات نمایه شده است. با استفاده از چندین عامل رتبه بندی، موتور جستجو سعی می کند اطلاعات را بر اساس میزان مرتبط و قابل اعتماد بودن محتوا سازماندهی کند.
هنگامی که کاربر از موتور جستجو پرس و جو می کند، گوگل چندین صفحه وب را بازیابی و ارائه می کند که معتقدند می توانند به مشکلات کاربر پاسخ دهند و یا حل کنند.
بنابراین، هنگامی که وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید، صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو قابل مشاهده می کنید و هر کاری که ممکن است برای خزنده وب انجام می دهید تا صفحات شما را بخزد و سپس صفحات خود را فهرست کند.

با این حال، ضروری است بدانید که می‌توانید به این خزنده‌های وب دستور دهید که فقط صفحات وب خاصی را خزنده کنند در حالی که آنها را از فهرست کردن سایر قسمت‌ها یا حتی کامل کردن آن‌ها محدود کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *