مشکلات با ترافیک مشتری
کلی صاحب یک بوتیک آنلاین است که لباس، کفش و لوازم جانبی می فروشد. کلی از وب سایتی که ایجاد کرده بسیار راضی است. با این حال، آنچنان که او امیدوار بود، ترافیک زیادی را از مشتریان جذب نمی کرد. او تصمیم گرفت با اطمینان از اینکه همه پیوندهایش به درستی کار می کنند و وب سایت او کاربرپسند است، محتوای وب سایت خود را تجدید نظر کند، به این معنی که بازدیدکنندگان می توانند به راحتی از صفحه ای به صفحه دیگر بدون سردرگمی حرکت کنند. تا زمانی که کلی چند موتور جستجوی محبوب وب سایت خود را جستجو کرد، متوجه این مشکل نشد.
قبل از اینکه بازدیدکنندگان پیوندی به وبسایت کلی ببینند، باید چندین صفحه از نتایج جستجو حذف میشد. از آنجایی که این حوزه تخصص او نبود، کلی شیلا، یک مشاور بازاریابی آنلاین را استخدام کرد، که موافقت کرد نتایج موتورهای جستجو را بهینه کند تا وب سایت کلی را برای مشتریان بالقوه قابل مشاهده کند.
پخش خودکار خط زمانی را ذخیره کنید
دوره مسابقه ویدیویی
7.9 هزار بازدید
بهینه سازی موتور جستجو
بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)، فرآیند افزایش دید اینترنت یا رتبه بالای وب سایت ها یا صفحات وب در نتایج جستجوی بدون پرداخت یک موتور جستجو است. موتورهای جستجو از الگوریتمهایی استفاده میکنند که مرتباً تغییر میکنند که تصمیم میگیرد نتایج به چه ترتیبی فهرست شوند. این بدان معنی است که هر موتور جستجو به طور خودکار وب سایت ها و صفحات وب را که متناسب با دسته کلمات کلیدی خود هستند جستجو می کند. کلمات کلیدی کلمات خاصی هستند که نشان می دهند مشتری چه چیزی را می خواهد جستجو کند. هنگامی که کلمه کلیدی جستجو می شود، موتور جستجو لیستی از وب سایت ها و صفحات وب مربوط به آن کلمه کلیدی را که بر اساس ارتباط محتوای آنها و نحوه ارتباط آن با کلمه(های) کلیدی جستجو شده رتبه بندی شده را برمی گرداند.
ایده پشت سئو این است که وقتی مشتری یک کلمه کلیدی خاص را جستجو میکند، وبسایتها و صفحات وب مرتبط با رتبه در نتایج موتورهای جستجو زیر همه تبلیغات پولی فهرست میشوند. هر چه یک وب سایت یا صفحه وب بالاتر در نتایج جستجو فهرست شده باشد، احتمال اینکه آن لینک توسط بازدیدکنندگان انتخاب یا کلیک شود بیشتر است. این قابلیت مشاهده وب سایت یا صفحه وب است. بهینهسازی زمانی اتفاق میافتد که محتوا و کدنویسی یک وبسایت یا صفحه وب برای تناسب با دستهبندی کلمات کلیدی ایجاد شده توسط موتورهای جستجو، ویرایش و سازماندهی شود و وبسایتها و صفحات وب خاص را به بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه نزدیکتر کند.