رتبه بندی جستجو چیست؟


موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ و Ask.com عمدتاً با بازگرداندن صفحات وب و/یا وب‌سایت‌هایی عمل می‌کنند که بهترین پاسخ را به درخواست جستجوگر می‌دهند. وقتی سوالی را در موتور جستجو تایپ می کنید، این نتایج یک به یک با ترتیب خاصی نمایش داده می شوند. این ترتیب نتایج همان چیزی است که رتبه یک صفحه را تعیین می کند و جایی که یک نتیجه مشخص در بین نتایج دیگر قرار می گیرد توسط تعدادی از عوامل تعیین می شود.

سئو چیست؟
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مجموعه ای از روش ها و تکنیک هایی است که برای کمک به نمایش ارگانیک صفحه معین در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) گوگل یا سایر موتورهای جستجو استفاده می شود. این شامل نتایج ارتقا یافته یا نتایج پولی در بالای صفحه که دارای کادر ‘تبلیغ’ در کنار URL است، نمی شود.

رتبه بندی سئو چیست؟
رتبه‌بندی به جایی اشاره دارد که یک وب‌سایت یا صفحه وب در یک SERP قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، اگر صفحه وب شما در مورد بیمه است و شما در ردیف سوم در SERP ظاهر می شوید، در رتبه سوم قرار می گیرید. سئوی موثر برای رتبه بندی مهم است، زیرا نزدیک به 92٪ از ترافیک اینترنت توسط سایت های لیست شده در صفحه یک SERP ایجاد می شود و تقریباً 33٪ از ترافیک توسط اولین نتیجه جستجو (به استثنای ترافیک پولی) دریافت می شود.

سئو در دو سطح انجام می شود. برای جستجوگران انسانی و برای ربات های موتور جستجو. برای اینکه بهترین صفحات وب را برای ربات ها بهینه کنید، باید سئو فنی و قرار دادن کلمات کلیدی را در نظر بگیرید. برای هر جستجوی معین، نتایج رتبه‌بندی گوگل می‌تواند ویژگی‌هایی مانند نتایج تصویر، ویدئو، قطعه‌های هوشمند (بخشی از صفحه که مستقیماً در SERP نمایش داده می‌شود)، و همچنین جعبه‌های پاسخ (که در آن اطلاعات چندین صفحه به طور خودکار با هم ترکیب می‌شوند) را در خود جای دهد. یک منبع سریع و آسان برای جستجوگران ایجاد کنید). فکر کردن مانند یک ربات به طور فزاینده ای ضروری می شود، زیرا هر یک از موارد ذکر شده در بالا می تواند رتبه بالا یا پایین را به خود اختصاص دهد.

رتبه بندی صفحات در زمان واقعی به روز می شود. برای اینکه یک وب سایت بتواند رتبه خاصی را حفظ کند یا در رتبه بندی بهبود یابد، صفحه وب باید یک کار مداوم در حال پیشرفت باشد که با جستجوهای جدید سازگار باشد تا در SERP ها به طور قابل توجهی بالاتر نمایش داده شود. آنچه امروز رتبه خوبی دارد، اگر روی سئو خوب سرمایه گذاری نکنید، ممکن است فردا رتبه بسیار بدی داشته باشد.

می خواهید بیشتر بیاموزید؟
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جستجو و بهینه سازی موتورهای جستجو به وبلاگ ما مراجعه کنید.
به وبلاگ

تحقیق کلمات کلیدی SEO
راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدی SEO ما را بخوانید تا بیاموزید چگونه می توانید صفحات وب خود را در SERP ها بالاتر نشان دهید.

راهنما را بخوانید

راهنمای ساخت لینک
راهنمای ساخت لینک نهایی ما را بررسی کنید تا یاد بگیرید چگونه بک لینک های قدرتمندی برای تقویت محتوای وب خود در جستجو به دست آورید.

راهنما را بخوانید
مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سئو چیست؟
عوامل مختلفی بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. موتورهای جستجو نتایج جستجو را از طریق الگوریتم های پیچیده و ثبت شده محاسبه می کنند. گوگل دستورالعمل های کلی در مورد نحوه محاسبه رتبه بندی دارد، اما، چون الگوریتم گوگل یک راز کاملا محافظت شده است، دانستن همه چیز در مورد عوامل رتبه بندی غیرممکن است. همانطور که گفته شد، عناصر خاصی وجود دارد که به طور کلی به رتبه های بالاتر کمک می کند:

وب سایت های کاربر پسند: وب سایت هایی که در رتبه های بالایی در SERP ها قرار می گیرند معمولاً کاربر پسند در نظر گرفته می شوند. عواملی که کاربر پسند بودن را در بر می گیرند عبارتند از ناوبری آسان، فراگیر بودن/دوستانه بودن تلفن همراه و قابلیت دسترسی ADA.
سرعت صفحه: گوگل با در نظر گرفتن رتبه بندی، سرعت بارگذاری یک وب سایت را اولویت بندی می کند. میزان بارگذاری سایت‌ها در تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود، بنابراین از تست سازگاری با موبایل Google برای مشاهده میزان بارگیری وب‌سایت خود استفاده کنید.
کیفیت محتوای صفحه وب: صفحات وب باید از طریق پوشش کامل یک موضوع به راحتی قابل هضم باشند، از نظر گرامری صحیح، موازی در نوشتار/زمان ها و همچنین عاری از اشتباهات املایی باشند. اگر گوگل یک وب سایت را خزیده و پر از اشتباهات و خطاهای کلی باشد، احتمال اینکه در SERP ها بالا ظاهر شود، کمتر است.
عصر وب‌سایت: اگرچه این تنها دلیل نیست، اما یک وب‌سایت قدیمی‌تر به احتمال زیاد نمایه بک لینک قوی‌تری به دست آورده است، وسعت و عمق بیشتری از محتوا دارد و در فهرست‌های موتورهای جستجو رکوردی را برای نشان دادن نحوه به‌روزرسانی و به‌روزرسانی آن به ثبت می‌رساند. حفظ شده – که همه آنها فاکتورهای مهم رتبه بندی هستند.
هدف جستجوی رضایت بخش: هدف گوگل یافتن مرتبط ترین اطلاعات برای یک جستجوی خاص است. اگر مقاله ای با عنوان «چگونه از بدهی خارج شویم» دارید، اما محتوای شما در مورد گرفتن وام است، احتمالاً گوگل شما را برای رهایی از بدهی رتبه بندی نمی کند زیرا محتوا با هم هماهنگ نیست. ارضای هدف پشت یک پرس و جو تا حد زیادی مبتنی بر درک هدف جستجو و تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن عباراتی است که جستجوگران برای تعریف سوال پرسیده شده استفاده می کنند.
بک لینک ها: بک لینک ها لینک هایی هستند که از یک صفحه وب به صفحه وب دیگر اشاره می کنند. آنها از طریق کمیت و کیفیت ارزیابی می شوند و پیوندهای بیشتر ممکن است به طور بالقوه منجر به اقتدار بیشتر شود. با این حال، همه سایت ها دارای اختیارات برابر نیستند. با این وجود، لینک‌های بسیار مرتبط از سایت‌هایی با اعتبار پایین‌تر می‌توانند باشند


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *