تجزیه و تحلیل بهینه سازی موتور جستجو (SEO) عمل ممیزی یک وب سایت برای شناسایی فرصت هایی برای بهبود جایگاه آن در نتایج موتورهای جستجو است. یک هدف مرتبط نه تنها بهبود مکانیابی نتایج موتور جستجو (SERP)، بلکه افزایش ترافیک ارجاع ارگانیک واقعی از آن نتایج جستجو است. ترافیک ارجاع ارگانیک یکی از معیارهای اساسی سئو است که بازاریابان به عنوان بخشی از برنامه کلی آنها اندازه گیری می کنند.
تجزیه و تحلیل سئو ممکن است با یک گزارش اولیه در مورد بهبودهای بالقوه مانند قرار دادن کلمات کلیدی، ایجاد محتوای جدید، بهینه سازی URL و حذف محتوای تکراری یا کم کارایی شروع شود. این یک تلاش مداوم است، زیرا نتایج جستجو به طور مداوم تغییر می کند. بنابراین تجزیه و تحلیل سئو شامل استفاده از یک ردیاب رتبه کلید واژه یا یک ردیاب SERP برای اندازهگیری مداوم تلاشهای SEO شما در برابر دادههای صنعت، رقبا و سایر معیارها میشود.
چرا تحلیل سئو؟
ترافیک جستجوی ارگانیک یکی از قدرتمندترین کانال های فروش و بازاریابی در عصر دیجیتال است. اگر وب سایت شما به راحتی در جستجوهای مرتبط، چه از طریق دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه، یافت نمی شود، یک مشتری بالقوه ابزار کمی برای کشف کسب و کار شما دارد. تجزیه و تحلیل سئو روشی است که با استفاده از آن می توانید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما برای مصرف کننده امروزی قابل مشاهده است. همچنین ابزاری است که به وسیله آن میتوانید با سرعت بالای تغییر در الگوریتمها و نتایج جستجو و همچنین فضای رقابتی آنلاین همراه باشید.